Aprilia
Počátek vzniku značky Aprilia se datuje těsně po skončení II.světové války kdy Alberto Beggio objevil továrnu v Noale v benátské provincii, kde začal vyrábět jízdní kola.
Výrobky z této malé dílny, která si vyráběla vše sama (od součástek až po konečný produkt), dosáhla značného úspěchu v roce 1962. Později v roce 1968 se Albertův syn, Ivano Beggio připojil k otci do vedení firmy. Již od začátku jeho nástupu bylo jasné, že hlavním zájmem Ivana nebyly jízdní kola, ale motocykly. A tak z několika málo mechaniky z továrny vyrobil první motocykl značky Aprilia. Byl jím zlato-modrý model 50cc.
Tento model byl velice dobře přijat zákazníky. Názvy prvních mopedů aprilia byly COLIBRI a DANIELA. Prvním výrazným modelem, který na sebe zřetelně upozornil, byl cross-bike SCARABEO. Jelikož v této době vzrůstala obliba motokrosových závodů, SCARABEO bylo trefou do černého.
Model SCARABEO byl vyráběný až do poloviny 70let ve dvou verzích 50cc a 125cc s velkým důrazem na estetičnost, unikátnost a vysoký stupeň kvality (což jsou dodnes hlavní priority výrobků Aprilia).
V roce 1974 vznikl první závodní motokrosový motocykl. Byl testován italským závodníkem Mauriziem Sgarzanim. Výsledky byly povzbuzující. Z tohoto modelu mechanici vytvořili model RC125, který byl představen na výstavě v Miláně. Model RC125 byl první motocykl kombinovaný na sportovní i cestovní jízdu - do té doby neřešitelný problém.
Roku 1975 byla sestrojena první závodní Aprilia s ambicemi vítězit. Milánský motocyklový závodník Ivan Alborghetti, který již několikrát dokázal svůj talent, byl vybrán jako tovární jezdec. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.
První sportovní závodní úspěchy způsobily veliký vzrůst fanoušků tohoto sportu. Italové propadli motocyklové vášni nejen jako diváci, ale i jako jezdci. Proto nebylo divu, že prodej repliky modelů RC a MX 125 byl opravdu vysoký.
Roku 1977 Aprilie 125 a 250 získaly první tituly v mistrovství Itálie. Následující rok jezdec Alborghetti končil sezónu s dvěma 3.místy a v celkovém pořadí se umístil na 6.pozici v světovém šampionátu, dosud nejlepším umístěním jaké kdy italský jezdec získal.
Jméno továrny Aprilia se díky svým úspěchům rozšířilo i za hranice Itálie. Vývoz se v brzké době vyšplhal na 20% celkové výroby. Obzvláště Americký trh projevil veliký zájem. Tato dekáda končila se stále vzrůstající produkcí motocyklů, již rozdělené do dvou kategorií - výroba skútrů a výroba motokrosových motorek.
Během 10 let (1969-1979) vzrostla roční výroba skútrů ze 150 kusů na 12 000 kusů a výroba motokrosových motorek během 4 let od představení prvního modelu vzrostla na 2 000 kusů za rok.